czy ono jest poprostu wepchnięte tam czy sa jakies zatrzaski albo cos?? Z cales sily pchalem ale nie da rady. Nawet ta ramke zdjalem z przodu radia ale tu nie widze zadnych zatrzasków.
musisz wsadzić najlepiej dwa noże pod radio i podważyć zapadki, noże chyba do środka i jednocześnie ciągnąć radio - możesz też wykorzystać jeden nóż i najpierw z jednej strony i ciągniesz tą stronę do siebie i potem z drugiej strony i to samo,powtarzasz czynności do wyciągnięcia radia
Witam
Mam zamiar na wiosne wstawis do mojej czeszki alu, a z tyłu mam hamulce bebnowe , niewiem czy nie będzie to marnie wygladało i chodzi mi po głowie przekładka bebnow na tarcze. Z innych tematów wyczyutałem że jest to moaliwe bez wyjmowania starej belki , tylko wystarczy poprzekładac wszystkie elementy na stara belke, Już mam upatrzona cała kompletna belke tylną z tarczami itp. Ale moje pytanie brzmi:
CZY JEST TO W OGÓLE WARTE ZACHODU?
Czy po wymianie na tarcze bedzie zauważalna różnica w uzytkowaniue (poprawa hamowanie) czy raczej tylko różnica wizualna?
Co o tym sądzicie?
Czekam na Wasze opinie na ten temat .
Ja właśnie przesiałem się chwilowo z własnej 1.6 benzyny z bębnami z tyłu na firmowe 1.9 tdi z tarczami z tyłu.
...więc jak pisze rezon - RÓŻNICA BARDZO ZAUWAŻALNA - jak pierwszy raz wcisnąłem hamulec to myślałem że auto dęba stanie. wyraźna poprawa hamowania.
Dzieki za opinie teraz juz wiem że zmieniam, narazie zbieram kase na belkę,
Ale mam jeszcze jedno pytanie czy zmieniajac bębny na tarcze będzie pasować np. przewód do czujnika ABS czy trzeba jakis inny wstawiać, czy po odkręceniu piasty z bębnem nie poleci jakieś ustawienie geometrii albo cos takiego?
Znalazłem linka z belką :
napisałem do gościa czy bedzie miał do Octy.
Może ktoś z Was już robil taka przekładke?
Na co ma zwrócić uwagę przy zakupie belki i potem przy przekładaniu?
Co ewentualnie wymienić i dokupić a co nie będzie pasowac od starej belki ?
Wymień tylko i wyłącznie kmp belkę z kilku powodów.Sam w sumie ją przełorzysz, wtyki od abs takie same.Odkręcasz 2 śruby ze starej belki , wkładasz drugą i tyle żadne zbierzności Ci się nie zmienią bo nie odkręcasz jej od auta, jeszcze zostaną Ci amory ale to szczegół..Zostanie Ci zmiana linek od ręcznego i podłączenie przewodów hamulcowych i odpowietrzenie.Ja nie ryzykowałbym odkręcać piasty bo tam są łożyska i łatwo je uszkodzić , a pozatym wtedy to warsztat no i znowu kasa.Ale to moje zdanie ja zmieniłem z bębnowej na tarczową RS. :wink:
oki już wiem coraz wiecej
Dzieki za opinie i czekam na następne, w zimie niema co robić to mozna pogrzebac w garażu
[ Dodano: Sro 16 Sty, 08 07:47 ]
kompletna belka juz jedzie
drobne poprawki ( po swojemu i jak dla siebie, tu przesmarować , tam wyczyścić) i montujemy.
odczucia z jazdy na tarczach z tyłu przekaże w najbliższym czasie, tylko z tym czasem to różnie.
OGÓLNIE MAM I JA
[ Dodano: Pon 18 Lut, 08 20:14 ]
No to po wymianie
zawziołem się i zrobiłem "sam sam" spedziłem w garażu cała sobotę i pogrzebałem przy okcie
Przy okazji alternator z napinaczem doczekał się wymiany łożysk (już jest cisza)
ale powróćmy do belki, po zakupie belki z tarczami trzeba było doprowadzić ja do stanu używalności i zrobć wszystki tak jak dla siebie, dlategocała belka została umyta i rozebrana - bez odkręcania piast tego już nie chcałem ruszać ,żeby nie bawic się w ustawianie siły docisku łożysk, jażma i zaciski zostały doczyszczone do żywego, dodatkowo zacisko zostały pomalowane na srebrno połysk,
wymiana zawieszenia tylnego pociągnęła za soba wymianę płynu hamulcowego na TEXTAR DOT 4, klocki z tyłu też textar.
narazie hamulce są na dotarciu i niechcę ich nadwyrężać.
pojeżdze z tydzień to się ułożą
dzięki za wszelkie rady i jak najbardziej POLECAM WYMIANE CAŁEJ BELKI mniej kombinacji.
Lekko odgrzany kotlet, ale chciałbym się upewnić - stare amory pasują? wystarczy (oczywiście oprócz belki z tarczami, klockami itd) wymienić tylko linki ręcznego?
Była:
ASV + chip
HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
Teraz: S2C fiolet amethyst
Rapist, Kupując z dobrego źródła,powinieneś otrzymać kompletną belkę,czyli z tarczami ,zaciskami,klockami,linkami i przewodami.Ewentualnie należy przełozyć czujniki ABS-u.
Jeśli Twój sprzedawca tego nie proponuje,uderz do kolegi Grygy,zostaniesz profi obsłużony,na życzenie wymiana.
Z góry przepraszam za ożywianie starych tematów, ale chyba nie ma sensu zakładania nowego tematu.
Kupiłem belkę z A3-ki, w najbliższym czasie będę ją przekładał. Zanim pojadę z nią do mechanika chciałbym dokupić wszystko co mi jest potrzebne. Mam pytanie, czy w tylnym zawieszeniu są jakieś elementy eksploatacyjne (oprócz amorów, chodzi mi o jakieś gumy itp) które można wymienić za 1 zamachem?
Dzięki za odpowiedź, belkę mam z wszystkimi przewodami i amorami (ale raczej ich nie będę przekładał), dokupię sobie w takim razie te tuleje żeby było cacy
zależy jak bardzo belka jest zorana po jakim przebiegu, w samej belce są jeszcze tuleje met-gumowe które po dużych przebiegach dostają luzu to już mechanik oceni. Jeśli chodzi o inne elementy to są odboje na amorach, warto przy okazji je wymienić, warto zwrócić uwagę na elementy elastyczne (wężyki hamulcowe) długości ok. 10cm, na połączeniu belki z podwoziem, jeśli widać że guma jest stara popękana od razu wymieniać. Powodzenia przy wymianie aha proponuje wymienić płyn DOT 4.
Komentarz